Hae sivustolta:

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Kauppakeskus Puuvilla teki ennätystuloksen

16.02.2023

Puuvillan kauppakeskus teki vuonna 2022 historiansa parhaimman myyntituloksen. Kappakeskuksen kokonaismyynti oli yli 102 miljoonaa euroa. Kävijöissä tehtiin myös ennätys. Kävijöitä oli Puuvillassa viime vuonna yli 5,5 miljoonaa.

Kauppakeskusjohtaja Tiina Justén kertoo koko viime vuoden myyntitavoitteen olleen 98 miljoonaa euroa ja kävijämäärätavoitteen 5,3 miljoonaa. ”Vielä joulukuussa jännitimme, täyttyvätkö ne, mutta iloksemme menimme kirkkaasti yli. Tämä tulos kertoo siitä, että Puuvilla on todellakin lunastanut paikkansa Satakunnan vetovoimaisimpana kaupan keskuksena.”

Myynnin kehitys on tänä vuonna yhdeksän vuotta täyttävässä kauppakeskuksessa ollut huimaa, kävijämäärien kasvu on hieman maltillisemmassa kasvussa. ”Vuonna 2021 Puuvillan kauppakeskus teki todella hyvän tuloksen. Siihen verrattuna ja tämänhetkinen maailmantilanne ja kriisit huomioon otettuna viime vuoden kasvu on ollut erinomaista”, kauppakeskusjohtaja Justén summaa. Vuoden 2022 myynti oli Puuvillassa yli 7 prosenttia suurempi, kuin vuonna 2021 ja jopa yli 12 prosenttia parempi, kuin vuonna 2019. Kävijöissä tehtiin myös ennätys, yli 5,5 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskuksen kävijämäärä kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 6 prosenttia, joka on 3 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019.


Tapahtumia ja uusia liikkeitä

”Valikoima, monipuolisuus ja uudistumiskyky. Ne ovat elementit, joilla kauppakeskus pidetään kiinnostavana, ” kauppakeskusjohtaja Justén kertoo. Puuvillassa aukesi vuonna 2022 kuusi uutta yritystä. Kuluvan vuoden alussa kauppakeskukseen on auennut kaksi uutta ruokapaikkaa, japanilainen avogrilli Sakura Teppanyaki ja amerikkalaishenkinen hodareita ja jättipirtelöitä tarjoava Överi. ”Maaliskuun alussa tulee taas uutta, sillä naamiaisasujen ja juhlatarvikkeiden erikoismyymälä Marakatti aloittaa toimintansa meillä”, Justen kertoo. ”Näiden avauksien lisäksi meillä on tarkoitus kertoa uusista yrityksistä lähikuukausina”, hän jatkaa.

”Puuvillan tapahtumakonsepti pitää kauppakeskuksen kiinnostavana kohtaamispaikkana. Kevään tunnelmia värittävät erilaiset hyvinvointitapahtumat, pienmessut ja tietysti eduskuntavaaleihin liittyvä vaalihulabaloo. Hiihtolomalla Puuvillan asiakkaita hauskuutetaan keskelle kauppakeskusta sijoittuvalla maksuttomalla benjitrampoliinilla. Meille voi tulla vaikka koko perhe pomppimaan”, Puuvillan markkinointipäällikkö Veera Forsbacka kertoo.


Kauppakeskuslahjakortti uutena palveluna

Uutena palveluna Puuvilla lanseeraa oman kauppakeskuslahjakortin aivan lähiaikoina. Sen voi ostaa omatoimisesti kauppakäytävän automaatista ja se käy suurimmassa osassa Puuvillan liikkeitä. Kortille voi ladata haluamansa summan rahaa ja se on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä. ”Kortti on varsinainen oikotie lahjaonneen!”, kauppakeskusjohtaja sanoo ja uskoo sen olevan suosittu valmistujaislahja kevään juhlissa. ”Haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Lahjakortti on jälleen yksi palvelu lisää. Sitä meiltä on toivottu jo vuosia”, Justén sanoo.


Lisätiedot: Tiina Justén, kauppakeskusjohtaja, Porin Puuvilla Oy, 044 491 8752, tiina.justen@porinpuuvilla.fi